Meteen
vanaf het begin vond ik de opdracht van Kunstzinnige Oriëntatie een leuke
opdracht. Een opdracht waar je helemaal in kunt wegzakken. En niets was minder
waar. Het begon al bij het inventariseren van de 3D-animatiefilms. Ik wilde
eigenlijk de films weer allemaal bekijken. De film Ratatouille heb ik eerst
gekeken om mijn geheugen op te frissen en daarna heb ik de film ook nog diverse
keren gekeken. Soms helemaal, maar vaak ook fragmenten. Zeker als Mariëlle of
Caecil dingen hadden gezien of gevonden voor de opdracht. Door het inhoudelijk
onderzoek en de verdere verdieping ben ik op een totaal andere manier naar
animatiefilms gaan kijken. Veel dingen had ik nooit achter de film gezocht.
Animatiefilms sluiten heel goed aan bij de belevingswereld van de kinderen. Het
geeft je veel handvatten voor je lessen. Niet alleen op het gebied van
beeldende vorming, drama en muziek, maar eigenlijk kun je bij alle vakken wel een
koppeling maken.
Binnenkort heb ik een stagedag, die ik geheel zelf mag invullen. Ik wil hierbij gebruik maken van de lessen, die wij gemaakt hebben voor de film Ratatouille. Ik zal het alleen enigszins moeten aanpassen, omdat ik stage loop in groep 4.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten