dinsdag 1 mei 2012

Reflectie Monique

Meteen vanaf het begin vond ik de opdracht van Kunstzinnige Oriëntatie een leuke opdracht. Een opdracht waar je helemaal in kunt wegzakken. En niets was minder waar. Het begon al bij het inventariseren van de 3D-animatiefilms. Ik wilde eigenlijk de films weer allemaal bekijken. De film Ratatouille heb ik eerst gekeken om mijn geheugen op te frissen en daarna heb ik de film ook nog diverse keren gekeken. Soms helemaal, maar vaak ook fragmenten. Zeker als Mariëlle of Caecil dingen hadden gezien of gevonden voor de opdracht. Door het inhoudelijk onderzoek en de verdere verdieping ben ik op een totaal andere manier naar animatiefilms gaan kijken. Veel dingen had ik nooit achter de film gezocht. Animatiefilms sluiten heel goed aan bij de belevingswereld van de kinderen. Het geeft je veel handvatten voor je lessen. Niet alleen op het gebied van beeldende vorming, drama en muziek, maar eigenlijk kun je bij alle vakken wel een koppeling maken.
Binnenkort heb ik een stagedag, die ik geheel zelf mag invullen. Ik wil hierbij gebruik maken van de lessen, die wij gemaakt hebben voor de film Ratatouille. Ik zal het alleen enigszins moeten aanpassen, omdat ik stage loop in groep 4.

Geen opmerkingen: