Deze opdracht vond ik erg leerzaam en leuk. Ik kijk nu
anders naar een film, door het inhoudelijk onderzoek, waarbij we een mooie
taakverdeling hadden gemaakt, bleef ik recensies lezen en me verdiepen in de koppeling
met de beeldcultuur. Leuk om te zien en te lezen dat er zoveel meer achter een
film zit. Via de informatie van Mariëlle en Monique bleef ik enthousiast
doorzoeken en lezen.
Ik denk dat je met de 3D-animatiefilms op een leuke manier verschillende onderwerpen aan bod kan laten komen bij de kinderen op school. De koppeling tussen beeldende vorming met muziek en drama, maar ook met andere vakken zoals geschiedenis (Tweede Wereldoorlog: Valiant), wereldoriëntatie (Eiffeltoren, Parijs: Ratatouille en milieuvervuiling:Wall-E). Zoals we konden zien en horen tijdens de presentaties van de verschillende films en de ontwikkelde lespakketten.
Zo worden de lessen betekenisvol voor de kinderen, het speelt zich af in hun belevingswereld. De lessen die wij hebben gemaakt ga ik zeker in mijn werk als leerkracht gebruiken, in mijn huidige stagegroep drie lukt dat niet.
Ik denk dat je met de 3D-animatiefilms op een leuke manier verschillende onderwerpen aan bod kan laten komen bij de kinderen op school. De koppeling tussen beeldende vorming met muziek en drama, maar ook met andere vakken zoals geschiedenis (Tweede Wereldoorlog: Valiant), wereldoriëntatie (Eiffeltoren, Parijs: Ratatouille en milieuvervuiling:Wall-E). Zoals we konden zien en horen tijdens de presentaties van de verschillende films en de ontwikkelde lespakketten.
Zo worden de lessen betekenisvol voor de kinderen, het speelt zich af in hun belevingswereld. De lessen die wij hebben gemaakt ga ik zeker in mijn werk als leerkracht gebruiken, in mijn huidige stagegroep drie lukt dat niet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten